تشخیص ورود غیر مجاز در دوربین مداربسته

تشخیص ورود غیر مجاز در دوربین مداربسته

تشخیص ورود غیر مجاز در دوربین مداربسته و ضرورت حفاظت در مقابل ورود غیر مجاز افراد در سازمان های مختلف و حتی منازل شخصی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. ورود افراد به صورت غیر مجاز به مکان های خصوصی و امنیتی می تواند عواقب مالی و …داشته باشد. این امر موجب افزایش تقاضا برای ایجاد راه حل های نظارتی، نظیر دوربین های  های مدار بسته بسیار پیشرفته ای با قابلیت تشخیص نفوذ (Intrusion Detection) می گردد.

تشخیص نفوذ یک تابع تحلیلی از مجموعه ویژگی های هوشمند دوربین های تحت شبکه است. اگر یک فرد وارد یک منطقه غیر مجاز مجازی و از پیش تعریف شده شود، دوربین به طور خودکار این رویداد را تشخیص می دهد و می تواند منجر به صدا درآمدن آلارم ها شود. با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، دوربین به صورت خودکار شروع به آنالیز ابعاد سوژه نفوذی می نماید، تا احیانا از ایجاد آلارم کاذب (False alarm) جلوگیری گردد. قابلیت تشخیص نفوذ برای حفاظت از مناطق تعریف شده بسیار مهم است.

نحوه استفاده از این قابلیت بدین گونه است که محدوده موردنظر را با کشیدن خط فرضی مشخص می نماییم. دوربین های سری اسمارت تا ۴ منطقه را می توانند پوشش دهند.  سپس می بایست Threshold و یا آستانه زمانی مورد نظر را برای دستگاه تعریف نمود. برای مثال این عدد می تواند از ۰ تا ۱۰ ثانیه باشد. آستانه زمانی، مدت زمان لازم جهت به صدا درآمدن آلارم را پس از ورود سوژه نفوذی تعیین می کند. پس از تعیین آستانه زمانی نوبت به تنظیم میزان حساسیت Sensivity می رسد که می تواند از ۰ تا ۱۰۰ درصد باشد. این مقدار سایز سوژه را در مقایسه با منطقه مورد نظر تعیین می کند. بدین ترتیب تنها ورود سوژه هایی با سایز از پیش تعیین شده منجر به فعال شدن آلارم می گردد.

با وجود قابلیت تشخیص نفوذ (Intrusion Detection) دیگر نیازی به استخدام فردی جهت نظارت بر رفت و آمد افراد در محل مورد نظر نیست که این امر تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه ها دارد.

از سایر مزایای وجود این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فعالیت های حرکتی را می توان از مکانی به مکان دیگر کنترل نمود
  • درب ورودی را میتوان تحت نظارت قرار داد
  • هشدار های اضطراری را می توان در تلفن های همراه و یا در سایر دستگاه ها دریافت نمود

شناخت کافی از نحوه عملکرد این سیستم برای بهره مندی از تمام مزایای آن بسیار اهمیت دارد. ورود این سیستم های هوشمند را می توان بعنوان تکامل دوربین های مدار بسته از سنتی به هوشمند در نظر گرفت.

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

برای بازدید ار فروشگاه  رایموند کالا کلیک کنید

برای مشاهدهتشخیص ورود غیر مجاز در دوربین مداربسته و مقالات بیشتر رایموند کلیک کنید

برد دوربین مدار بسته چقدر است؟
آیا نحوه نصب صحیح اتصال ها در کفیت تصویر تاثیر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
بستن

سبد خرید

بستن

علاقه‌مندی

اخیرا مشاهده شده

بستن

از اینکه شما وارد شدید خوشحالیم !

رمز به آدرس ایمیل شما ارسال میشود.

قبلا ثبت نام کردید؟

بستن

دسته بندی ها

Call Now Button