ممکن است در حوزه دوربین مداربسته با تکنولوژی به نام دوربین استارلایت برخورده باشید و سوالاتی برایتان ایجاده شده باشد. سوالاتی همچون: استارلایت چیست؟ قیمت دوربین استارلایت چقدر است؟ کیفیت تصویر دوربین استارلایت به چه صورت است؟ یا آیا دید در شب دوربین مداربسته استارلایت رنگی است؟ و … پس با ما همراه باشید تا به تک تک پاسخ سوالاتون پی ببرید.

دوربین استارلایت (Star Light) چیست؟

یکی از چالش های دوربین مداربسته تصویربرداری در شب و نور بسیار کم است. کلا دوربین های مداربسته برای ثبت تصاویر در شب از نور مادون قرمز استفاده می کنند. هنگامی که نور در محیط اطراف دوربین کاهش یابد، LED های مادون قرمز روشن می شود و تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شود.

هر چه میزان وضوح یک تصویر افزایش یابد، ارائه یک تصویر با نور کم بسیار دشوار خواهد بود. لذا طراح های دوربین مداربسته برای مقابله با این مشکل تکنولوژی استارلایت را معرفی نمود. دوربین مداربسته استارلایت برای تصویربرداری در محیط های بسیار کم نور تعبیه شده اند.

ساختار فنی دوربین های استارلایت به گونه ای است تصاویر با کیفیت تری را در شب ضبط می کند. به عبارتی، دوربین استار لایت در مقایسه با سایر دوربین ها دیافراگم گشادتری دارند. این عامل موجب می شود که نور بیشتری از طریق لنز به سنسور دوربین منتقل شود. در این حالت دوربین star light هم قادر خواهد بود تصاویر رنگی و با کیفیت تری را ضبط کند.

ساختار دوربین مداربسته Starlight

دوربین های معمولی در ساختار خود دارای لایه wiring می باشند اما دوربین‌های استارلایت به گونه ای طراحی شده است که این لایه به طور کلی حذف شده است. بنابراین در دوربینهای استارلایت نور بیشتر و با زاویه شکست کمتر به سطح سنسور می‌رسد.

همچنین در دوربین مداربسته استارلایت، درجه دیافراگم بالاتر از f/2.0 است. این ویژگی باعث می شود تیرگی های کنار تصویر و روشنی وسط تصویر به حد نرمال برسد.

ویژگی های مهم دوربین استارلایت

  • کیفیت بالای تصاویر : به دلیل کاربرد  سنسور پیشرفته داخل دوربین کیفیت آن نسبت به دوربین مادون قرمز فوق العاده بهتر است.
  • دید در شب بهتر: بهره گیری از تکنولوژی star light باعث شده جزئیات تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده شود.
  • کارایی بهتر:  از آنجا که جزئیات در این دوربین ها قابل تشخیض هستند. از این ویژگی جهت  شناسایی چهره افراد یا پلاک خودرو ها استفاده می شود.
  • داشتن تصاویر رنگی در محیط های تاریک و شب
  • کم کردن هزینه های جانبی همچون پروژکتور و برق مصرفی

تمامی این قابلیت ها موجب محبوبیت و ماندگاری دوربینهای استار لایت در بازار می شوند. بنابراین این سری از دوربین مداربسته ها، برای آن دسته از کاربرانی که جزییات تصاویر به خصوص در شب برایشان الویت دارد، انتخاب اول است.

تفاوت دوربین مداربسته استارلایت با دوربین با نور مادون قرمز

دوربین های مدار بسته  IR در شب تصاویر قابل قبولی را ارایه می دهند. اما این دوربین ها قادر نیستند در شرایط کم نور، تصاویر با کیفیتی را به نمایش بگذارند. اما دوربین های استار لایت با کمک سنسورهای پیشرفته ای که دارد، کیفیت بسیار خوبی را نشان می دهد.

دوربین هایی که دارای ویژگی دید در شب رنگی هستند می توانند در تاریک ترین محیط ها، جزییات تصاویر را به نمایش بگذارند.

دوربین استارلایت

تفاوت سوپر استارلایت و استارلایت چیست؟

این دو تکنولوژی هر کدام دارای سنسور منحصر به فرد خود هستند اما سنسور (IMX-327) که در سوپر استارلایت استفاده شده است، پیشرفته‌تر می باشد. این سنسور می‌تواند تصاویر را با وضوح بالایی در محیط‌هایی با ۰٫۰۱ lux نوری ارائه می دهد. در حالی که  سنسور (IMX-307) استارلایت، تصاویر در محیط‌هایی با ۰٫۱lux  را می‌تواند به طور واضح نمایش دهد.

قابل ذکر است، دوربین‌های سوپر استارلایت دیگر دارای تکنولوژی IR  نیستند. زیرا از آنجایی که تکنولوژی استارلایت و سوپراستارلایت تصاویر رنگی در شب نمایش می دهند، دیگر نیاز به IR نیست.

کاربرد دوربین استارلایت

از تکنولوژی دوربینهای Starlight در پروژه هایی همچون: بزرگراه ها، فرودگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، هتل، پارکها، زندان، پارکینگ های روباز و همچنین فضاهای مسکونی نیز استفاده می شود.

 

تفاوت دوربین استار لایت و وارم لایت

خوب تا اینجا متوجه شدیم که دوربین هایی با تکنولوژی استارلایت برای نمایش تصویر رنگی در شب از دیافراگ گشادتری در لنز دوربین بهره میبرند اما دوربیت های وارم لایت که در  مفاله دوربین وارم لایت چیست؟ از LED  های پر نور برای روشن کردن محیط در شب بهره میبرند

 

نمونه تصویر دوربین استار لایت

معرفی یه نمونه دوریین استارلایت موجود در فروشگاه رایموند کالا

دوربین TVT 9422S3H یک دوربین فوقالعاده کاربردی در این زمینه است. برای مشاهده کلیک کنید.

صحبت های ادیمن رایموند کالا

مجموعه رایموند کالا قصد دارد تا با آموزش های پی در پی به خریداران آگاهی بدهد که بدانند چی بهتر و یا چه محصولی به کارشون میاد ما تجربیات خود را در اختیار شما قرار بدیم تا آگاهی کالی از محصوالات مورد نظر داشته باشید

 

 

برای مشاهده مقاله دوربین استارلایت چیست؟ و پست های آموزشی دیگر کلیک کنید

 

مارا در اینستاگارام  دنبال کنید.